Selvopbevaring: Den ultimative løsning til en stressfri flytning

Flytning er en betydelig begivenhed i mange menneskers liv, fyldt med både spænding og udfordringer. En af de største udfordringer ved selvopbevaring er ofte håndteringen af ejendele, især når pladsen er begrænset, eller flytteprocessen kræver midlertidig opbevaring. Mange oplever, at de skal finde et sted at bo midlertidigt, inden de kan flytte ind i deres kommende hjem. Her kan det være udfordrende og irritabelt at skulle finde et sted til alle sine ejendele.

Her kommer opbevaring ind i billedet som en fleksibel og praktisk løsning.
I denne guide vil vi udforske, hvordan selvopbevaring kan gøre en flytning lettere og mere overskuelig og på den måde give dig mere overskud.

Hvad er selvopbevaring?

Selvopbevaring er et servicekoncept, hvor man som kunde kan leje et lagerrum. Du bestemmer selv, om det blot skal være en enkelt måned, eller om det skal være over en længere periode. Du kan også selv vælge, hvor stort rummet skal være. Jo mindre rummet er, jo mindre koster det. Det giver altså rig mulighed for at opbevare personlige ejendele, møbler, glas, bestik, samleobjekter osv. Opbevaringsrummene findes som nævnt tidligere i forskellige størrelser for at imødekomme forskellige opbevaringsbehov. Det varierer fra de forskellige udbydere, hvilke services/fordele, det er inkluderet. Der er typisk fokus på et godt indeklima, så alle typer ting kan tåle at blive opbevaret der – selv om vinteren, hvor temperaturen kommer under frysepunktet. Yderligere er matriklen ofte overvåget og de enkelte lagerrum er aflåst med hængelås, som kunden selv besidder.

Adgangen til disse opbevaringsenheder er derfor begrænset til den enkelte lejer med den personlige lås, hvorfor andre ikke har adgang.

Selvopbevaring tilbyder en fleksibel og praktisk løsning for dem, der står overfor pladsmangel, boligskifte, eller som bare mangler plads til julepynten, påskesagerne, eller de mange andre ting, der kan hobe sig op.

 

Fordele ved selvopbevaring under boligskifte

Fleksibilitet:

Selvopbevaring tilbyder en løsning på det ofte uundgåelige problem med tidsforskydninger mellem fraflytning og indflytning. Det sikrer dig, at du altid har nem adgang til dine ejendele, når du skulle ønske det.

Sikkerhed:

Moderne selvopbevaringsfaciliteter tilbyder avanceret sikkerhed, hvilket betyder depotrummene er overvåget 24/7. Dine ejendele er altså sikkert opbevaret, så du kan have ro i maven.

Mindsker stress:

Ved at fjerne rod og skabe mere plads og overblik, kan selvopbevaring reducere stressniveauet betydeligt i forbindelse med flytningen. Du slipper altså for at gå op og ned af de mange flyttekasser i hverdagen og samtidig skaber du mere plads i hjemmet.

Beskyttelse af ejendele:

Billigtlager tilbyder et sikkert miljø for alle dine genstande. Med dit eget personlige lagerrum og hængelås, vil ingen andre end dig have adgang til dine ting. Vi har overvågning udenfor lageret og inde på gangene, så vi altid kan sikre dine ting er højt prioriteret. Derudover er rummene klimasikret, så der ikke opstår fugt, når kulden presser på.

Forsikring:

Dine ejendele er forsikret gennem din indboforsikring, når du opbevarer hos os. Vi anbefaler, at du for en sikkerheds skyld giver din forsikring besked herom, så begge parter er helt afklaret.

Sådan vælger du den rigtige opbevaringsløsning

Vurder dine behov:

Størrelse, varighed af opbevaring, og særlige krav til dine genstande.

Man kan have meget forskellige behov og krav til størrelse af rummet. Står du f.eks. og skal flytte fra en mindre lejlighed, hvor du ikke har haft så mange møbler eller ting. Ja, så kan du med fordel leje et mindre rum. Omvendt kunne du også i øjeblikket bo i et større parcelhus, hvor du har mange senge, sofaer, skabe osv. I dette tilfælde ville du med fordel kunne leje et stort rum eller 2 mindre rum, der kan opfylde dine behov. Det smarte ved at vælge 2 mindre rum frem for et stort er, at du kan tømme det ene rum, opsige det og stadig beholde det andet, til du er klar til at fortsætte arbejdet. På den måde vil du spare penge sammenlignet med kun at leje et stort rum, der først kan opsiges, når alle tingene er fjernet.

Lokation:

Vælg en facilitet, der ligger godt placeret i forhold til dine behov.

Afhængigt af årsagen til, hvorfor du står og har brug for eksternt opbevaringsplads, kan den rigtige lokation variere. Har du blot brug for et sted til at have opbevaret dine mange pyntegenstande til de forskellige højtider, så vil det afgjort give god mening med et lokalt lagerrum. Det kunne også være, at du gerne vil have opbevaret nogle lidt dyre ting, som du tænker at give til dit barn/veninde eller barnebarn i gave om nogle år. Ja, så kan du med fordel finde et billigt lager for at spare penge. Dit behov har derfor indflydelse på, hvilken lokation der giver mest mening for dig. Overvej derfor dine behov, så du placerer dine ting der, hvor det giver mest mening for dig.

Sikkerhed:

Sørg for, at faciliteten har gode sikkerhedsforanstaltninger på plads.

Det er afgjort en vigtig detalje, at sikkerheden er prioriteret, uanset hvilket sted du vælger at få opbevaret dine ting. Når vi taler om sikkerhed, så mener vi både, der skal være fokus på overvågning og et kvalitetslager. Hvis der er gået på kompromis med enten sikkerheden i form af overvågning, afdækning af lagerrummet, så andre nemt kan få adgang til dit personlige rum eller kvaliteten af lageret og rummene ikke er prioriteret, så tager du altså også en større risiko, fordi chancen for indbrud, tyveri, skadedyr øges. Derfor anbefaler vi altid, at du overvejer, hvor godt lagerrummet egner sig til lige netop dine behov.

Pakningstips for selvopbevaring

Pak korrekt:

Brug de rigtige materialer, og markér alle kasser tydeligt.

Lad os tage udgangspunkt i en flytning, hvor du først bliver nødt til at finde et midlertidigt sted at bo hos familie eller venner, fordi din nye lejlighed/hus er i gang med at blive istandsat. Du står nu og skal til at pakke alle dine ting ned i flyttekasser, så du kan få dem godt hen til dit nye sted. Afhængigt af hvor mange ting du har, kan du enten tage dem med hen til det sted, hvor du midlertidigt skal bo, eller du kan få dem opmagasineret.

Uanset hvilken mulighed du vælger, så er det uundgåeligt, at du fra tid til anden vil stå og mangle en eller flere ting. Måske bare den pæne trøje eller shorts til sommer vejret? Derfor anbefaler vi altid, at du skaber et godt overblik for diverse kasser og pakker dine ejendele ned, hvorefter du markerer kassen med f.eks. “tøj”, “sko”, “køkkenservice”, “pyntegenstande” osv. Der gør det bare lidt sjovere, når du står og mangler den der specifikke ting og ikke skal rode alle dine flyttekasser igennem.

Organisering:

Organiser dine ejendele på en måde, der gør det let at finde og tilgå.

Du har måske prøvet at bo i et flytterod, være på ferie eller en weekendtur hos din ven/veninde. Du har muligvis oplevet, at du var ret overbevist om, at du havde pakket din skjorte, solbriller eller myggespray? Forestil dig du har placeret størstedelen af dine ting i et lagerrum, som du ikke tager hen til på dagligbasis. Her kan det hurtigt blive uoverskueligt, hvis du ikke organiserer dine ting, fordi man nemt glemmer, hvilken kasse man lagde den der specifikke ting.

Prøv at organiser dine ting, så du først stiller alle de kasser/poser ind med ting, som du ikke kommer til at bruge i perioden. Yderst kan du med fordel stille de ting, som du muligvis kunne komme til at bruge. På den måde undgår du at stå i den frustrerende situation og skulle grave alt ud af rummet for at stille det tilbage igen. Det gør da det hele lidt sjovere?

Forsikring:

Sørg at have en indboforsikring, der dækker dine ejendele, mens de er opbevaret.

Når man lejer et lagerrum er det din egen indboforsikring, der dækker dine ejendele. Derfor anbefaler vi altid, at du har tegnet en indboforsikring. Selv hvis du allerede har en indboforsikring, så er det en god ting at give sit forsikringsselskab et opkald, så de kan bekræfte, at du er godt dækket.

Andre vigtige ting

Hos Billigtlager har du altid adgang til dit lagerrum. Når vi siger, at du altid har adgang til dit lagerrum, så mener vi altid! Selvom mange måske ikke ser den store fordel i at tage ned på lageret om natten, så kan din dagligdag muligvis kræve, at du har adgang på alle tider af døgnet. Derfor har vi automatiseret adgangen, så du blot skal sende en SMS for at åbne enten port eller døren til lageret. Vi har angivet klare instruktioner om dette på det enkelte lager ved indgangen, så du blot skal indtaste det korrekte telefonnummer og angive den korrekte tekst. Derefter har du frit adgang.

Selvopbevaring kan være afgørende under din flytning, hvilket gør processen langt nemmere og mindre stressende. Ved at vælge den rigtige selvopbevaringsløsning, pakke dine ejendele korrekt og effektivt udnytte dit opbevaringsrum, kan du nyde en mere organiseret og problemfri flytteoplevelse og mindske stress i den nogle gange stressfyldte tid.

Tak fordi du tog tiden til at læse med!

Vi takker mange gange for din tid til at læse vores indslag og ønsker dig held og lykke med din flytning, søgen efter lagerrum, eller hvad der bringer dig herind. Du kan se nærmere om vores lagerrum ved at klikke på et af nedenstående links og se ledigheden hos Billigtlager.

Ledige lagerrum i Næstved.
Ledige lagerrum i Vordingborg.

Du er altid velkommen til at kontakte os på telefon eller mail, hvis du skulle have spørgsmål. Telefon: +45 2078 1218. Mail: Info@billigtlager.dk